مرکز تعمیرات سخت افزار | تعمیرات انواع تلویزیون و لپ تاپ ، موبایل

مرکز تعمیرات سخت افزار آماده ارائه خدمات : تعمیرات انواع تلویزیون ، موبایل، تبلت ، لپ تاپ ، راه اندازی شبکه و ...

مرکز تعمیرات سخت افزار | تعمیرات انواع تلویزیون و لپ تاپ ، موبایل

مرکز تعمیرات سخت افزار آماده ارائه خدمات : تعمیرات انواع تلویزیون ، موبایل، تبلت ، لپ تاپ ، راه اندازی شبکه و ...

چرا لپ تاپ خاموش نمی شود؟

آیا تا به حال شده که لپ تاپ تان با تاخیر خاموش شده و یا اصلا خاموش نشود؟ خاموش نشدن لپ تاپ یک مشکل نه چندان رایج است که برخی از کاربران این دستگاه با آن مواجه می شوند. یعنی علی رغم انتخاب گزینه Shut down ، سیستم خاموش نشده و در حالت روشن باقی می ماند. به نظر شما دلیل این مساله چیست؟ آیا قطعات لپ تاپ تان از کار افتاده اند یا معیوب شده اند؟ جالب است بدانید که منشأ بروز این مشکل معمولا یک سری ایرادهای نرم افزاری هستند.
گاهی هم مشکل در ویندوز منجر به خاموش نشدن سیستم های لپ تاپ و کامپیوتر می شود. ما با کمک کارشناسان تعمیرات لپ تاپ ، دلایل خاموش نشدن این دستگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر لپ تاپ یا رایانه شما خاموش نمی شود و از این بابت نگران هستید، نکات ارائه شده در ادامه مطلب به شما کمک خواهند کرد. کارشناسان مجرب IT مرکز سخت افزار ایران هم در خدمت شما عزیزان هستند تا مشکل خاموش نشدن لپ تاپ را به نحو احسن برطرف نمایند.

دلایل خاموش نشدن لپ تاپ را بشناسید
برای برطرف کردن مشکل خاموش نشدن لپ تاپ و کامپیوتر باید پیش از هر چیز دلایل بروز این مساله را بدانید. در حالت کلی این اختلال منشأ سخت افزاری ندارد. یعنی لازم نیست نگران خرابی قطعات دستگاه تان باشید. معمولا وجود برخی ناهماهنگی ها در سیستم و یا فعال بودن برخی از قابلیت های سیستم عامل مانع از خاموش شدن دستگاه می شود. البته گاهی لپ تاپ شما به ظاهر خاموش می شود اما همچنان صدای فن به گوش می رسد.
در این صورت احتمال خرابی فن لپ تاپ یا قطعات دیگر وجود دارد. چنانچه با فشار دادن دکمه پاور قادر به خاموش کردن سیستم نبودید، شاید این دکمه از کار افتاده و نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد. به هر ترتیب پس از شناسایی دلایل خاموش نشدن لپ تاپ تان می توانید این مشکل را برطرف کنید. برای آشنایی با ترفندهای رفع مشکل خاموش نشدن لپ تاپ به ادامه مطلب توجه کنید.


چگونه مشکل خاموش نشدن لپ تاپ را حل کنیم؟
اجرای راه حل های زیر به شما کمک می کند که مشکل خاموش نشدن سیستم لپ تاپ یا کامپیوتر خود را برطرف کنید:


خاموش کردن اجباری لپ تاپ
اگر گزینه شات داون را زدید و لپ تاپ شما خاموش نشد، می توانید از روش خاموش کردن اجباری استفاده کنید. دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید تا سیستم خاموش شود. گاهی این اتفاق نمی افتد و دکمه پاور هم تاثیری در خاموش شدن لپ تاپ ندارد. در این صورت باتری را از دستگاه بیرون بیاورید. اگر از باتری استفاده نکرده و لپ تاپ را به برق متصل می کنید، کشیدن دوشاخه دستگاه را خاموش خواهد کرد. پس از گذشت چند دقیقه مجددا کابل برق را وصل کرده و یا باتری را داخل لپ تاپ قرار دهید. سپس آن را روشن کنید و خاموش شدنش به روش معمول را امتحان کنید.


غیر فعال کردن Hybrid Shutdown
یکی از عواملی که منجر به خاموش نشدن لپ تاپ می شود، فعال بودن قابلیت Hybrid Shutdown است. این مورد را بررسی کرده و در صورت فعال بودن، آن را غیر فعال یا دی اکتیو کنید. پوشه کنترل پنل را در ویندوز باز کنید و عبارت Power Options  را در نوار جستجو وارد کنید. پس از پیدا کردن این پوشه آن را باز کرده و در منوی سمت چپ صفحه، گزینه Choose what the power button does   را بزنید. سپس روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید. گزینه Turn on fast startup (recommended را غیر فعال کرده و پس از انتخاب گزینه Save و ذخیره تنظیمات، از این پوشه خارج شوید.


غیر فعال کردن Fast startup
یکی دیگر از روش های کاربردی در هنگام خاموش نشدن لپ تاپ ، غیر فعال کردن گزینه ای تحت عنوان Fast startup است. این قابلیت که با عنوان راه اندازی سریع هم شناخته می شود، در ویندوز وجود دارد. فعال بودن این گزینه می تواند از خاموش شدن سیستم به صورت معمول جلوگیری کند. مطابق روش قبلی کنترل پنل را باز کرده و پوشه Power Options  را در آن پیدا کنید. سپس در پنل سمت چپ، گزینه Choose what the power button does را بزنید. در مرحله بعدی باید روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید. گزینه Turn on fast startup را غیر فعال کرده و Save changes. را انتخاب نمایید.


بروز رسانی ویندوز

اگر قابلیت هایی که ذکر کردیم فعال نبودند، می توانید سیستم عامل لپ تاپ تان را بروز رسانی کنید. همانطور که می دانید مایکروسافت سالانه آپدیت هایی را برای ویندوز 10 ارائه می دهد که به بهبود عملکرد این سیستم عامل کمک می کنند. به روش قبلی لپ تاپ را خاموش کنید و فرایند بروز رسانی ویندوز را انجام دهید. استارت را بزنید و Settings را انتخاب کنید. سپس وارد Updates & Security شده و روی دکمه Check for updates کلیک کنید. اگر نسخه بروز رسانی وجود داشت آن را دانلود و نصب کنید. چنانچه با اجرای این روش هم مشکل خاموش نشدن لپ تاپ شما برطرف نشد، از ترفندهای دیگر استفاده کنید.


تعمیر فایل های سیستمی

گاهی وجود ایراد و نقص در فایل های سیستمی مانع از خاموش شدن لپ تاپ شده و این فرایند را دچار مشکل می کند. تعمیر فایل های سیستمی در این شرایط به شما کمک می کند که مساله را برطرف کنید. برای این منظور باید در سرچ ویندوز عبارت cmd را تایپ کنید. سپس روی آیکن Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید. ضمن تایپ کردن عبارت sfc /scannow منتظر بمانید تا عملیات به اتمام برسد. فراموش نکنید که حتما بین scannow و sfc فاصله بگذارید.


ریست کردن تنظیمات پاور
آخرین روش برای رفع مشکل خاموش نشدن لپ تاپ ، ریست کردن تنظیمات پاور است. در power plan فعال، گزینه Change plan settings  را انتخاب کنید. سپس گزینه Change advanced power settings برگزیده و روی دکمه Restore plan defaults  کلیک کنید. در نهایت  Applyو OK را بزنید تا تنظیمات مورد نظرتان ذخیره شوند.


تعمیرات لپ تاپ با ضمانت خدمات
نمایندگی تعمیر لپ تاپ به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز ارائه دهنده خدمات ترمیمی این محصول، رفع کامل مشکلات انواع لپ تاپ در برندهای مختلف را رسالت و وظیفه اصلی خویش می داند. این مرکز از حضور کارشناسانی بهره می برد که علاوه بر برخورداری از دانش فنی بالا در حوزه آی تی، تجربه قابل توجهی نیز در زمینه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر دارند. از این رو این تکنسین ها می توانند انواع مشکلات و ایرادهای نرم افزاری و سخت افزاری محصول مورد بحث را به شکلی حرفه ای و تخصصی ترمیم نمایند.
گفتنی است مدیریت نمایندگی تعمیر لپ تاپ در راستای تحقق اهداف مشتری مداری و ارائه خدماتی هرچه با کیفیت تر به کاربران، این مجموعه را به پیشرفته ترین قطعات و ابزار تعمیراتی مجهز نموده است. فرایند بررسی و ترمیم لپ تاپ در این مجموعه با نوین ترین متدهای روز دنیا انجام می شود و شما عزیزان می توانید از رفع مشکلات دستگاه خود اطمینان کامل داشته باشید. در هنگام تحویل لپ تاپ به شما ضمانت نامه رسمی مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود. به موجب این گارانتی می توانید هرگونه ایراد احتمالی را در بازه زمانی مشخص شده به صورت رسمی پیگیری کنید.


لینک نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیر لپ تاپ Dell

نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی

نمایندگی تعمیر لپ تاپ  Asus

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد